<iframe src="https://www.googletagmanager.com/ns.html?id=GTM-W3GDQPF" height="0" width="0" style="display:none;visibility:hidden">

Tesla utvider garantien for enkelte kunder

Elbilprodusenten Tesla utvider garantien til å dekke større feil i hovedcomputeren for enkelte Model S- og X-kunder.

    Publisert 10. nov. 2020 kl. 14.08
    Lesetid: 1 minutt
    Artikkellengde er 152 ord
    UTVIDER: Tesla utvider garantien og vil blant annet refundere eiere av eldre Model S og X.  Foto: Bloomberg

    På mandag kom Tesla med en beskjed til eiere av Model S og X om at selskapet vil refundere reparasjoner hvis de tidligere har lagt ut for problemer med hovedcomputeren. I tillegg vil Tesla tilby en utvidet garantiordning for enkelte kunder som opplever problemer, ifølge CNBC. 

    Problemet knyttes til blanke berøringsskjermer, eller annet trøbbel med systemet, relatert til feil på minneenheter i hovedcomputeren, som lagrer data fra kjøretøyet. 

    I en e-post selskapet har sendt ut til berørte kunder som CNBC har fått tak i, sier Tesla at det vil reparere Model S og Model X-bilene for eiere som for øyeblikket opplever problemene under en utvidet garanti med enkelte betingelser. 

    Garantiutvidelsen og tilbudet om kompensasjon kan hjelpe Tesla med å unngå tilbakekalling av flere kjøretøy. Selskapet har ikke besvart CNBCs henvendelser om å utdype den utvidete garantiordningen ytterligere. 

    Les innholdet i e-posten fra Tesla her