Polestar etablerer flere fysiske butikker

Polestar skal ifølge en pressemelding skal øke både fysiske butikker og markeder.

Publisert 26. juli 2021 kl. 12.34
Lesetid: 1 minutt
Artikkellengde er 150 ord
UTVIDER: Polestar øker antallet butikker. Foto: Ivar Engerud

Det svenske elektriske bilmerket Polestar fortsetter å øke antall fysiske bilbutikker for å støtte selskapets globale vekst. 

Det skriver selskapet i en pressemelding mandag.

Selskapet skal i løpet av 2021 doble tilstedeværelse i antall markeder fra ni til 18, samt øke antallet fysiske butikker, opplyses det.

Veksten skal bety at Polestars fysiske tilstedeværelse snart når 100 detaljhandel-miljø verden over, inkludert en håndfull midlertidige pop-up lokasjoner.

«For oss er det viktig at kunder kan være interaktiv med merkevaren og våre biler på kundens premisser. En raffinert, digital handel støttes av fysiske lokasjoner som vil øke bevissthet og drive salg. Vårt nye Destinations-konsept gir kunder enda større tilgang til merkevaren, og er en modell som passer noen av våre nyere markeder veldig godt,» skriver salgsdirektør Mike Whittington i meldingen.

Polestar har over 650 service-punkter fordelt på Polestars markeder, og ambisjonen er å øke dette til 780 innen slutten av 2021.