Svenske Volvo Cars solgte 59.154 biler i november, 12 prosent flere enn i samme måned i fjor, melder bilprodusenten fredag.
Til sammenligning økte selskapets salg med 6,9 prosent til 54.317 biler i oktober, og med 4,5 prosent til 49.356 biler i september.
Recharge-modellene, selskapets helt eller delvis elektriske biler, sto for 42,2 prosent av novembersalget. De helelektriske modellenes andel av salget var på 19,7 prosent.
Recharge-bilene er særlig populære i Europa, der de utgjorde to tredjedeler av Volvo-salget i forrige måned. I USA utgjorde Recharge-modellene 30 prosent av Volvo-salget, mens andelen var på bare 8,9 prosent i Kina, der det totale Volvo Cars-salget også falt 6,2 prosent i november.
Med veksten i november er Volvo Cars oppe i 542.458 bilsalg hittil i 2022. Det utgjør en nedgang på 14,5 prosent fra tilsvarende periode i 2021.
Volvo Cars-aksjen handles til rundt 52 svenske kroner på Stockholm-børsen, etter en nedgang på drøyt 30 prosent så langt i 2022.
Det er drøyt ett år siden selskapet ble børsnotert i den svenske hovedstaden. I emisjonen i forbindelse med noteringen 29. oktober i fjor ble tegningskursen satt til 53 svenske kroner. Første handelsdag spratt aksjen opp til over 65 kroner.