De mest idiotiske business-øyeblikk

...så langt i 2009 er kåret. Kunne du tenke deg et mobil-spill der målet er å skade små babyer? Eller hva syns du om banksjefen som brukte 7,6 mill. på sitt nye kontor midt i krisen?

Foto: Scanpix
Børs

CNN Money og Forute har kåret de mest idiotiske business-øyeblikk så langt i 2009.Og det mangler ikke på tullete saker å ta tak i. Førsteplassen er det GM i partnerskap med Segway som river til seg.En uke etter at president Obama ga bilgiganten 60 dager på å rydde opp i rotet sitt, lanserte nemlig de to selskapene sammen en bil, hvis man kan kalle det det.Doningen kunne bare romme to personer og var kun i stand til å kjøre en times tid før den måtte lades.Andreplassen er det selskapet Pepsi som får, etter at de bestemte seg for å legge om kartong-designen på den populære Tropicana-juicen sin.Reaksjonen lot ikke vente på seg, og folk mente produktet så langt billigere og mindre attraktivt ut etter omleggingen. Pepsi var snar med å skifte tilbake til det gode gamle utseendet.Omleggingsarbeidet skal til sammen ha kostet over 220 millioner kroner.Også Iphone-spillet der du skal riste en liten baby til den "dør" og tidligere Bank of America-sjef Ken Lewis, som pusset opp kontoret sitt for 7,6 millioner kroner bare uker etter at konsernet hans hadde mottatt krisehjelp fra staten, kommer høyt oppe på listen over idiotiske business-øyeblikk.