EU-kommisjonen skal nå granske SAS' emisjon i april, melder Bloomberg. Dette gjøres etter at European Low Fares Airline Association, som representerer Ryanair og EasyJet, har bedt om det.Emisjonen, som blant annet fikk Norwegians Bjørn Kjos til å reagere, var støttet av Norge, Sverige og Danmark.Ifølge European Low Fares Airline Association bryter myndighetenes deltagelse med EU-regler om statsstøtte.SAS avviser imidlertid kritikken fra lavprisflyorganisasjonen.- Emisjonen ble gjennomført på markedsmessige vilkår. Det beste beviset på det er at den ble overtegnet med 24 prosent. Det skulle bare mangle at statlige eiere også skal kunne delta i emisjonen på like vilkår med andre eiere, sier kommunikasjonsdirektør Claus Sonberg i SAS til TDN Finans.Ryanairs kommunikasjonsdirektør Stephen McNamara uttalte allerede i februar at SAS-emisjonen ikke var lovlig.- Reglene er veldig klare. Den norske regjeringen har ikke lov til å gjøre dette. Det er ulovlig statlig inngripen, sa McNamara den gang.