Da REC var som aller hottest, den 6. november 2007, var selskapet verdsatt til 150 milliarder kroner på Oslo Børs. Bare et par selskaper var mer verdt den dagen. Men så begynte det å gå nedover.Tirsdag falt aksjen til ny bunnrekord på 6,445 kroner, før den sluttet på 6,75 kroner. Det verdsatte selskapet til 6,7 milliarder kroner, og følgelig har verdien falt med 143 milliarder kroner, tilsvarende 95,5 prosent.Det betyr også at verdien på REC har falt med over 101 millioner kroner i snitt hver eneste dag i de knapt fire årene!For Orkla utgjør dette et tap på over 40 millioner kroner i snitt hver eneste dag. Omregnet i Pizza Grandiosa tilsvarer det utsalgsprisen på ca. 1,3 millioner Pizza Grandiosa - hver eneste dag siden 6. november 2007.Totalt har Orkla følgelig hatt et verdifall på sine REC-aksjer tilsvarende utsalgsprisen på 1,9 milliarder Pizza Grandiosa!