Storebrand overbeviser ikke helt

Bunnlinjen er sterkere, men ellers leverer Storebrand litt svakere enn ventet i 2. kvartal.

Konstituert konsernsjef Odd Arild Grefstad. Foto: Storebrand
Børs

Storebrand melder om et resultat etter skatt på 535 millioner kroner i 2. kvartal 2013, mot 137 millioner kroner i samme periode året før. Ifølge Reuters var det ventet et resultat på 343 millioner kroner.Resultat per aksje ble 1,19 kroner, mot 0,30 kroner ved samme korsvei i fjor. Her var det ventet et resultat på 0,77 kroner per aksje.Resultatet før skatt ble 412 millioner kroner, sammenlignet med 249 millioner kroner året før. Snittforventningene til analytikerne tilsa et resultat før skatt på 447 millioner kroner.Konsernresultatet før amortisering og nedskrivning ble 518 millioner kroner, mot 346 millioner kroner i 2. kvartal i fjor og ventet 531 millioner kroner.Netto premieinntekter beløp seg til 5.859 millioner kroner, sammenlignet med 5.783 millioner kroner i 2. kvartal 2012. Totale inntekter steg fra 7.201 til 7.495 millioner kroner.- Vi opprettholder og styrker posisjonen vår som markedsleder innenfor innskuddspensjon i det norske tjenestepensjonsmarkedet, og er godt fornøyd med veksten vi opplever innenfor ikke-garanterte pensjonsprodukter både i Norge og Sverige, sier konsernsjef Odd Arild Grefstad i en kommentar.Slik fordeler inntjeningen seg Konsernresultatet har følgende fordeling innen Storebrands virksomheter:Sparing: 141 millioner kroner Forsikring: 132 millioner kroner Garantert pensjon: 310 millioner kroner Øvrig virksomhet, minus 64 millioner kronerStorebrand hadde netto kontantstrøm fra drift på minus 3.313 millioner kroner i kvartalet, mot minus 1.062 millioner i samme periode i fjor.Her er rapporten og presentasjonen.Følg HegnarOnline på Facebook her!

Nyheter
Børs