Norwegian må gi Dreamliner-rabatt

Passasjeren kom frem til New York, men fikk ikke fløyet med superflyet Dreamliner som lovet.

Konsernsjef Bjørn Kjos i Norwegian Air Shuttle ASA. Foto: Scanpix

Norwegian må refundere 10 prosent av billettprisen til jusstudent Ali Ghanizadeh, har Flyklagenemda bestemt. Ghanizadeh kom seg til New York med Norwegian, men ikke i Dreamliner som lovet, skriver DN.Flyklagenemda mener man har krav på kompensasjon hvis man kommer frem til avtalt destinasjon til avtalt tid, men ikke blir fløyet med akkurat det flyet som flyselskapet har reklamert med, skriver avisen.- Norwegian hadde lovet en helt spesiell komfort. Da flyet ble erstattet, så foreslo jeg at de kunne spandere mat og setereservasjon, men svaret var blankt nei. derfor klaget jeg, sier 24-år gamle Ali Ghanizadeh til avisen.Norwegian-ledelsen er oppgitt:- Vi er i villrede. Vi vet ikke hvordan vi skal håndtere denne saken, sier kommunikasjonsdirektør Anne-Sissel Skånvik.Norwegian hadde gitt alle passasjerer tilbud om full refusjon, eller at de kunne booke om og skyve flyvningen så langt frem i tid at de nærmest var garantert å fly med en Dreamliner.Skånvik sier til avisen at de fikk medhold i en identisk sak i svenskenes svar på Flyklagenemda.