Bjørn Rune Gjelsten vinner putekrigen

Bjørn Rune Gjelsten kan – nok en gang – koste på seg et bredt smil. Millionene renner inn.

Børs

Kid Interiør økte fjorårsomsetningen med 100 millioner kroner, og vokser ifølge Finansavisen aller mest på netthandel.- Dette er et resultat av god langsiktig jobbing. Vi har jobbet mye med sortimentet, i tillegg til salg og service ute i butikk. Det har gitt oss en god posisjon hos kundene, sier adm. direktør Kjersti Hobøl i Kid Interiør til Finansavisen.Les også: Sunnmøringen har tapt penger én gang siden 1976Norges største boligtekstilkjede hadde i fjor en omsetningsvekst på 10 prosent og økte bunnlinjen med over 13 prosent fra 2013. I tillegg ble det åpnet 11 nye butikker.Kid Interiør har siden 2012 vært heleid av den profilerte investoren Bjørn Rune Gjelsten.Ifølge Finansavisen omsatte selskapet i fjor for 1,14 milliarder kroner, fikk et driftsresultat på 172,7 millioner kroner og et årsresultat på 119,8 millioner kroner.De tre største kjedene har en totalandel på 54 prosent av omsetningen i boligtekstilbransjen. Kid Interiør er størst, med 31 prosent av markedet. Bak følger Princess-gruppen som har 23 prosent av omsetningen mens tradisjonsrike Hansen & Dysvik hadde tre prosent av det totale tekstilmarkedet.Princess-gruppen omsatte i fjor for 856,1 millioner kroner og fikk et årsresultat på 40,1 millioner kroner mens Hansen & Dysvik fikk et negativt årsresultat på 12,6 millioner kroner av en omsetning på 120,5 millioner kroner.

Nyheter
Næringsliv