Tufte tredoblet trusesalg

Olaf Tufte og Per Øyvind Jacobsen regner med å omsette for mer enn 30 millioner kroner i år

Ifjor økte omsetningen til undertøysmerket til Olaf Tufte og Per Øyvind Jacobsen - Tufte Wear - fra 8,1 til 22,9 millioner kroner. driftsresultatet og resultat før skatt ble 7,1 millioner. Etter skatt var resultatet 5,1 millioner kroner, opp fra 3 millioner året før, fremgår det av artikler i både DN og Finansavisen i dag.– Veksten ifjor var fin, og vi er opptatt av å vokse lønnsomt og kontrollert. I år ligger vi an til å passere 30 millioner i omsetning, men det avhenger mye av julesalget, sier daglig leder Per Øyvind Jacobsen til DN.Ifølge avisene kontrollerer han 51 prosent av klesselskapet, mens Olaf Tufte eier resten. Ideen bak satsingen kom i 2007 da Tufte deltok i prøve-OL i Beijing og jaktet på et nytt materiale til rodrakten sin.39-åringen kom over bambusviskose og utviklet etterhvert produkter med dette sammen med sin kone. De siste årene har kolleksjonen blitt kommersialisert og etterhvert svært innbringende.– Bestselgerne våre er bambull-produktene og boksershortsene. Vi lanserte bambull-undertøy ifjor, et kløfritt undertøy med bambusviskose og merinoull, og har siden utvidet med lue, sokker og andre bambull-produkter, forteller daglig leder Per Øyvind Jacobsen til DN.