<iframe src="https://www.googletagmanager.com/ns.html?id=GTM-W3GDQPF" height="0" width="0" style="display:none;visibility:hidden">

- DNB har ikke innovert noen ting

Mannen bak Mcash mener DNB ikke har innovert noen ting.

Publisert 4. apr. 2016
Oppdatert 4. apr. 2016
Lesetid: 1 minutt
Artikkellengde er 212 ord

Mcash-gründer Daniel Döderlein (36) solgte i fjor den norske delen av selskapet til Sparebank 1-gruppen. Döderlein beholdt de ansatte og rettighetene til tjenesten i utlandet.Ifølge DN relanserer han nå Mcash som Auka.Samtidig kommer han med et spark til DNB:– Mange av dem vi har snakket med sier: Se på DNB, de er et eksempel på en bank som innoverer. Det er jo helt feil, DNB har ikke innovert noen ting. De har ringt til «usual suspects», i dette tilfelle en ny leverandør i Tata, som like gjerne kunne vært Evry eller Nets, sier Döderlein. Han sikter til Tata Consultancy Services, som sammen med DNB står bak Vipps.DNB traff bra da de lanserte Vipps-kampanjen, innrømmer Auka-sjefen.– Men nå plages DNB av at plattformen ikke er komplett, og henger etter. Hvis du søker på Google nå etter DNB, Vipps og «snart», så finner du ganske mange fine treff. Stort sett alt de publiserer dreier seg om hva de skal komme med snart. Det er symptomatisk på hvor de står rent teknologisk.– Vi ønsker Daniel Döderlein lykke til med den internasjonale satsingen. Jeg tror de 1,6 millioner kundene som har lastet ned Vipps ser på det som en nyttig innovasjon som gjør hverdagen enklere, svarer informasjonsdirektør Even Westerveld i DNB i en e post til DN.