<iframe src="https://www.googletagmanager.com/ns.html?id=GTM-W3GDQPF" height="0" width="0" style="display:none;visibility:hidden">

Onepiece solgte mer - tjente mindre

Onepiece fikk en omsetningsøkning på 17 prosent fra 2014 til 2015. Resultatet fulgte ikke etter.

Publisert 3. aug. 2016
Oppdatert 3. aug. 2016
Lesetid: 1 minutt
Artikkellengde er 153 ord
lead

I 2015 solgte Onepiece kosedresser og andre klesplagg fra kolleksjonene sine for 150 millioner kroner. Det ga en omsetningsøkning på 17 prosent fra 2014 til 2015. Resultatet endte imidlertid på 12,3 millioner kroner. En halvering fra 2014, viser tall fra DN.– Vi har jobbet for å øke topplinjen de senere årene, for å bygge merkevaren Onepiece. Men det koster å vokse, noe vi opplevde i 2015. Vi opplever at det blir dyrere å drive med markedsføring gjennom digitale kanaler, og i tillegg gjorde vi enkelte investeringer i større kampanjer i 2015 som ga dårligere avkastning enn i 2014. Utover dette er 2015-regnskapet preget av del engangskostnader, blant annet knyttet til kapitalinnhenting, sier ny daglig leder i Onepiece Jump In, Espen Skei Lerfald til avisen. Det ble ikke tatt ut utbytte fra selskapet for 2015. En av de tre gründerne, Knut Gresvig sier de ønsker å holde kapitalen i selskapet for å finansiere videre vekst.