<iframe src="https://www.googletagmanager.com/ns.html?id=GTM-W3GDQPF" height="0" width="0" style="display:none;visibility:hidden">

Selger Stressless hos Alibaba

Ekornes slår på stortromma.

Publisert 22. nov. 2017
Oppdatert 22. nov. 2017
Lesetid: 1 minutt
Artikkellengde er 224 ord
lead

Ekornes har vært i det kinesiske markedet siden 2007, og opprettet eget salgskontor der i 2015.Stressless er i dag til stede i 50 fysiske butikker, men nå lanserer selskapet med hovedkontor i Sykkylven på Sunnmøre sin egen offisielle Stressless flagship store i nettbutikken Tmall.com, går det frem av en pressemelding.- Et digitalt skifteDermed blir premium-møblene også tilgjengeliggjort i Kinas (og Asias) største nettbutikk.- Møbelindustrien har vært lite digital moden sammenlignet med andre bransjer, men vi ser nå mange indikasjoner på et digitalt skifte. Allerede i 2013 viste GE Capital Study at 81 prosent av kjøperne av premiumprodukter gjorde research på internett, sier Ekornes-sjef Olav Holst-Dyrnes i en kommentar.- Forbrukerne er raske med å tilegne seg ny teknologi. Det gjør at vi også må tilpasse oss ny kjøpsatferd i samarbeid med forhandlerleddet, legger han til.- Uredde kinesereVerdens største land har 1,4 milliarder innbyggere, og Kina markerer seg ifølge Ekornes-sjefen også som verdens største marked for e-handel.Tmall.com er Asias største B2C retail-plattform (business to consumer), med en markedsandel på 56,6 prosent i Kina alene (2016), og flere hundre millioner aktive brukere.Eieren av Tmall.com, Alibaba-konsernet håndterte gjennom sine virtuelle markedsplasser allerede i 2014 flere transaksjoner enn Amazon, eBay og PayPal til sammen.- At kineserne er uredde for å handle på nett, det vet vi. Via Tmall.com får vi et fantastisk utstillingsvindu ut mot millioner av kinesere, avslutter Holst-Dyrnes.