<iframe src="https://www.googletagmanager.com/ns.html?id=GTM-W3GDQPF" height="0" width="0" style="display:none;visibility:hidden">

Krevde suksess før satsning

Gründeren trengte penger for å vokse i tre land, men investorene ville se suksess før de gikk inn med penger.

Publisert 5. des. 2017
Oppdatert 5. des. 2017
Lesetid: 1 minutt
Artikkellengde er 156 ord

– Å få til vekst og øke farten i virksomheten er kostbart. Mange av oss gründere får ikke penger fordi vi mangler investorer med risikovilje, sier Kåre M. Bottolfsen (45) til DN.I Bergen har han bygget opp billettselskapet TicketCo, som står bak et selvbetjent billettsystem for arrangører av alt fra juleverksteder og kunstutstillinger til håndballkamper og konserter, på fire år.Selskapet ønsket å hente inn 30 til 40 millioner kroner i frisk egenkapital fra investorer tidligere i år for å finansiere vekst: Pengene skulle ta Ticketco til tre nye land og finansiere driften i tre år.– Vi fikk inn vel 13 millioner kroner, sier Bottolfsen til DN, og forterller at de foreløpig nøyer seg med å gå inn i Storbritannia, og lanseringen skjedde sist fredag.– Flere investorer ga oss en forunderlig tilbakemelding. De ville at vi skulle lykkes i Storbritannia, og så kunne de vurdere å investere etter det. Men det er nå vi trenger pengene, sier han til avisen.