Kygo storsatser: - Vi er her for å vinne

- Det er viktig å varme opp før man skal løpe fort og hoppe høyt.

(Finansavisen:) Det startet med fire-fem hodetelefoner og ørepropper. Nå står Kygo og Jon Inge Gullikstad klare med 14 lydprodukter som skal måkes inn i elektrobutikker over hele Europa, og har allerede fått medvind gjennom bruk av Google Assistant i sin nye stemmestyrte smarthøyttalere, skriver Finansavisen.Sammen med Kygos «Global tour» i 2018 skal det gi kraftig medvind for å slå seg opp i Europa.- Vi er klare til å akselerere i Europa, og snuser også på en global satsing. Kygo har fått bra mottagelse i mange land, og kombinert med verdensturnéen vil vi henge oss på. Vi har allerede positive signaler fra flere aktører, sier daglig leder Jon Inge Gullikstad i selskapet Kygo Life, ifølge avisen.Omsatte for 30 mill.Gullikstad er kjent som mannen bak Ulvang-sokkene og Johaug-hanskene. I forbindelse med lanseringen av «Firestone» i 2015 tok han kontakt med Kygo om kommersialisering av produkter knyttet til musikkométen.- Kygo er ikke bare DJ. Han er kunstnerisk og genierklært, men samtidig en jordnær kar fra Bergen, sier Gullikstad, ifølge Finansavisen.Noen ørepropper og hodetelefoner ga sammen med klær 30 millioner i omsetning i 2016 og et lite overskudd.- Vi har nå et vindu innen lyd som er både stort og troverdig. Derfor satser vi stort på lyd. Det selges årlig 350 millioner hodetelefoner i verden, sier Gullikstad.Pris: 30 - 150 dollarForeløpig har satsingen konsentrert seg om Norge og Norden.- Det har vært fristende å satse fort ute, men vi ønsker å være tørre bak øra først. Det er viktig å varme opp før man skal løpe fort og hoppe høyt, sier Gullikstad.Hodetelefonene er i prisklassen 30 til 150 dollar samt proffprodukter i klassen fra 200 dollar og oppover. Nylig ansatte han salgsdirektøren fra Samsung, Finn Kristoffer Larsen, for å sette fart på Kygo-salget sammen med 8-10 ansatte.- Vi har laget en lanseringsplan og går mot et spennende år, sier Gullikstad til Finansavisen. Derfor har Kygo og Gullikstad doblet kapitalen i selskapet – fra 6 til 12 millioner kroner, men uten å trekke inn eksterne investorer.- Det kan tenkes at vi kommer til å hente litt kapital, men vi ser det litt an, sier Gullikstad.