Anton Sport sto overfor store utfordringer da Morten Borgersen kom tilbake som toppsjef i 2009. Selskapet hadde store underskudd.- Kjeden hadde ambisjoner om å bre seg utover i landet og hadde mye på gang. Noe av det første jeg gjorde var å skrinlegge planene. Situasjonen har stabilisert seg bra de siste tre årene, forteller Borgersen til DN.Det måtte imidlertid gjøres noen tøffe valg.- Vi kastet ut kategorier. Mange av leverandørene forsvant ut til fordel for mer inspirasjon i butikkene. For å vinne måtte vi tørre og satse, sier han til avisen.Fotballsko og akebrett ble nedprioritert for å gi mer plass til ski, sykkel, trening og kjente merkevarer innen tekstil. 20 millioner er investert på to år. Anton Sport økte salget fra 405 til 415 millioner kroner i fjor, og fjorårsresultatet vil overgå 2016-resultatet på 16 millioner.- Da Bjørn Rune Gjelsten kom inn i 2015, var det mulig å få realisert planene. Vi flyttet vårt back office over til deres hovedkontor på Kløfta, forteller Borgersen.Gjelsten kommenterer snuoperasjonen på følgende måte til DN:- Det har vært en veldig fin prosess med solid lønnsomhetsutvikling. Grepet var å utnytte Sport 1s servicesentral på Kløfta optimalt, og det har gitt god effekt.