Suksessgründer Silje er beinhard

- Kombinasjonen ung, sulten og passe naiv var en god gründer-kombinasjon, sier suksessgründer Silje Landevåg. 

(Finansavisen): - Det er litt utenfor allfarvei, men det er ikke så dyrt å leie lokaler her, sier Silje Landevåg om adressen til Get Inspired.Robotlageret er enormt, og de 26 ansatte har nok av boltreplass, møterom, fellesområder, kantine og egne pulter.Knekkebrød og vann- Vi har ambisiøse vekstmål. Da må vi ha fokus på å nå - og aller helst overgå - budsjettet. En kul tradisjon er at vi en fredag i måneden spanderer lunsj på de ansatte. Menyen består enten av knekkebrød og vann eller sushi. Klarer vi ikke månedsbudsjettet, blir det knekkebrød. I februar måtte vi spise det, men heldigvis blir det oftest servert sushi, sier 33-åringen til Finansavisen.- Jeg havnet i den typiske «bachelor-bunken» da jeg søkte jobber, og fant ut at jeg måtte ha noe mer. Derfor begynte jeg på Gründerskolen. Rett etterpå startet jeg Get Inspired. Da var jeg 24 år gammel og merket raskt at det var andre boller enn jeg hadde forventet. Det var tøft, men jeg var ung, naiv og så muligheter i en livssituasjon der jeg ikke hadde fått familie. Jeg hadde alt å gi! Kombinasjonen ung, sulten og passe naiv var en god gründerkombinasjon, men jeg brukte halvannet år på å prøve å feile, forteller hun.Først skulle Landevåg selge treningsvideoer. Men DVD-plater var på vei ut, og i stedet for å tviholde på sin første idé, endret hun konsept og skulle heller selge treningsutstyr på nett, som strikker, baller og yogamatter.- Da erfarte jeg at det ble lite gjenkjøp. Har du først kjøpt en strikk eller ball, har du det jo. Men i 2011 snudde det. Da begynte jeg å selge treningsklær for kvinner på nett. Jeg kunne ta ut lønn og ansatte lillebror som daglig leder, forteller hun til avisen.Vil bikke 200 mill.I fjor omsatte Get Inspired for 166 millioner kroner, og marginene er alltid på minimum 5 prosent. Landevåg har hugget i sten at hun skal drive lønnsomt, og Get Inspired har gått i pluss hvert år. I år håper hun å bikke 200 millioner kroner. Hun har vært ekstremt kostnadsbevisst fra dag én, og er det fortsatt.- Mange lykkes ikke med nettsalg. Du har fått det til. Hva er hemmeligheten?- Vi har et tydelig konsept; nettbutikk som selger sport og fashion til damer. Jeg startet med treningsklær og jobbet inn hvert enkelt merke før jeg tok inn ett til. Deretter utvidet vi sortimentet til sporty fritidsklær før vi også tok inn sko. Det var en helt naturlig utvikling. Vi bruker jo sko i styling til alle klærne våre. Nå har vi også lykkes med turklær, forklarer hun til Finansavisen.