<iframe src="https://www.googletagmanager.com/ns.html?id=GTM-W3GDQPF" height="0" width="0" style="display:none;visibility:hidden">

Kyllingen Hubbard har kostet Reitan 18 millioner

    Publisert 8. mai 2018 kl. 16.47
    Oppdatert 8. mai 2018 klokken 16.51
    Lesetid: 1 minutt
    Artikkellengde er 99 ord

    Tidligere i år innførte Rema 1000s heleide datterselskap Norsk Kylling en ny kyllingrase. Navnet var Hubbard, og tanken var at den skulle leve lenger og vokser saktere enn andre kyllinger.DN kan fortelle at satsingen har slått kraftig ut i regnskapet til Norsk Kylling for 2017. I fjor kostet innføringen av Hubbard hele 18 millioner kroner, og det var før prosessen i det hele tatt var påbegynt.- Vi har jobbet med kyllingen i drøye to år før lanseringen. Vi har jobbet med hele verdikjeden, og det slår ganske kraftig inn i regnskapet, sier daglig leder Kjell Åge Stokbakken til DN.