Rema 1000 har tapt 18 millioner på kylling
Ny kyllingrase har så langt blitt en kostbar revolusjon.
Publisert 9. mai 2018
Oppdatert 9. mai 2018Lesetid: 1 minutt
Artikkellengde er 112 ord![](https://imaginary.finansavisen.no/resize?force=false&width=980&aspectratio=16%3A9&nocrop=false&interlace=true&url=https%3A%2F%2Fsmooth-storage.aptoma.no%2Fusers%2Fhegnar%2Fimages%2F8601845.jpg%3Ft%5Bquality%5D%3D100%26t%5Bresize%5D%5Bwidth%5D%3D500%26t%5Bresize%5D%5Bheight%5D%3D500%26accessToken%3Dd13078adc3830cfb573f6fdb9933bcdd6ce1346f14aae78edca7f528d1f2528e)
Tidligere i år innførte Rema 1000s heleide datterselskap Norsk Kylling en ny kyllingrase, (Hubbard) som både lever lenger og vokser saktere. Revolusjonen har så slått kraftig ut i regnskapet til Norsk Kylling for 2017, skriver DN. Driftsinntektene falt 9,7 prosent til 932,2 millioner kroner, noe som må ses i sammenheng med inntektsfallet til Rema 1000, skriver avisen. Driftsresultatet endte på minus 17,0 millioner, mot 54,8 millioner i 2016.Hubbard-kyllingen må ta deler av skylden for dette, som i 2017 kostet 18 millioner.- Vi har jobbet med kyllingen i drøye to år før lanseringen. Vi har jobbet med hele verdikjeden, og det slår ganske kraftig inn i regnskapet, sier daglig leder Kjell Åge Stokbakken, til DN.