<iframe src="https://www.googletagmanager.com/ns.html?id=GTM-W3GDQPF" height="0" width="0" style="display:none;visibility:hidden">

Rema 1000 har tapt 18 millioner på kylling

Ny kyllingrase har så langt blitt en kostbar revolusjon. 

Publisert 9. mai 2018
Oppdatert 9. mai 2018
Lesetid: 1 minutt
Artikkellengde er 112 ord

Tidligere i år innførte Rema 1000s heleide datterselskap Norsk Kylling en ny kyllingrase, (Hubbard) som både lever lenger og vokser saktere. Revolusjonen har så slått kraftig ut i regnskapet til Norsk Kylling for 2017, skriver DN. Driftsinntektene falt 9,7 prosent til 932,2 millioner kroner, noe som må ses i sammenheng med inntektsfallet til Rema 1000, skriver avisen. Driftsresultatet endte på minus 17,0 millioner, mot 54,8 millioner i 2016.Hubbard-kyllingen må ta deler av skylden for dette, som i 2017 kostet 18 millioner.- Vi har jobbet med kyllingen i drøye to år før lanseringen. Vi har jobbet med hele verdikjeden, og det slår ganske kraftig inn i regnskapet, sier daglig leder Kjell Åge Stokbakken, til DN.