kan være et steg i den konsolideringen som må komme i den europeiske flybransjen, tror mangeårig SAS-direktør, Robin Kamark, ifølge DN.Kamark ble hentet inn i toppledelsen i De arabiske Emiratenes flyselskap, Etihad Airways, for et drøyt år siden. Han var tidligere 17 år i SAS, der han sluttet som kommersiell direktør i 2012.Den tidligere SAS-direktøren venter at SAS blir en del av den konsolidering han mener må komme i europeisk luftfart. Han er ikke enig i at Norwegian er et mer interessant oppkjøpscase enn SAS.- Det pågår et konsolideringsspill i flybransjen over hele verden. Europa ligger langt etter USA, men det kommer, og da er SAS et meget attraktivt selskap, sier Kamark til DN og utdyper:- Den aktøren som kommer inn og klarer å gjøre noe med kostnadsmassen i SAS, kjøper et gullegg. Det har vært markedsledende i flere tiår, er et godt drevet selskap og har en utrolig kommersiell posisjon. De har vært gjennom en restrukturering det står stor respekt av. Men det er det operasjonelle med kostnader og et titall fagforeninger i tre land, som kompliserer. Et lavere statlig eierskap kan gjøre det mer attraktivt å gå inn, forklarer han til avisen.