Marcus & Martinus solgte «merch» for 30 mill.

Lipgloss, hettegensere og hjerteputer er blitt millionbutikk for de to 16-åringene fra Trofors i Nordland.

I 2017 solgte popduoen Marcus og Martinus Gunnarsen alt fra klær til hjerteputer med M&M-logo- og bilder for til sammen 29,5 millioner kroner, med et resultat før skatt på 9,9 millioner kroner - en økning på nesten ti millioner kroner sammenlignet med året før, skriver DN.- Merchandise er en viktig del av det totale M&M-universet. Resultatet betyr at merkevarenavnet Marcus & Martinus er sterkt og at unge mennesker i hele Europa ønsker å bære brandet som en del av sin identitet, skriver pr-ansvarlig for Marcus og Martinus, Marte Schei i en epost til avisen.Schei, som er partner i Anti Brandpeople, sitter også i styret til M&M Merchandise.Konsert- og artistvirksomheten, som er lagt under selskapet M&M Artister og MM Concerts, gjør det ifølge DN heller ikke noe dårligere, med en samlet omsetning på 32,7 millioner kroner, og et resultat før skatt på 15,4 millioner kroner.


Les også