– Alle sa: kutt prisene, kutt prisene. Det var et voldsomt deflasjonspress, sier toppsjef Lorenzo Simonelli i Baker Hughes, til DN. Han sier til avisen at han ser på det som at oljeselskapene har vært gjennom tre faser, sier han, og ramser opp;- Den første fasen handlet om et prispress på leverandørene. Den andre fasen handlet om standardisering av leveransene, om mindre detalj-spesifisering fra oljeselskapene. Den tredje fasen handler om hvordan en kan bli enig om måleparametre og kontraktsstrukturer som gjør at leverandører og oljeselskaper har sammenfallende interesser.Simonelli sier til DN at det er først nylig en har kommet til denne tredje fasen, som han synes er mest interessant.– Jeg bruker ofte eksempelet med dagrater. I stedet for en dagrate kan vi se på antall meter som er boret, eller prestasjonen innenfor den dagen som den relevante parameteren. Da kan vi forene både kundens og leverandørens forventninger om hva utfallet skal være, sier Simonelli.– Det er i fase tre en virkelig oppnår bærekraftige løsninger, sier han til avisen.