<iframe src="https://www.googletagmanager.com/ns.html?id=GTM-W3GDQPF" height="0" width="0" style="display:none;visibility:hidden">

- Det var penger på gaten

To og et halv år etter bunnen ble nådd, er ikke tørrbulk et like klart investeringscase lenger, mener skipsmeglerhus.

Publisert 9. sep. 2018
Oppdatert 9. sep. 2018
Lesetid: 1 minutt
Artikkellengde er 141 ord

Markedet for tørrbulkfrakt er fortsatt i contango på tvers av alle størrelser med Capesize i front av flokken, ifølge Nordic Shipping.Skipsmeglerhuset viser til at Forward Freight Agreements, fremtidige fraktavtaler, for september handles til rundt 22.000 dollar pr. dag i capesize-segmentet, mens kontrakter for november - to måneder senere - handles til dagrater på rundt 27.500 dollar.Skipsverdiene i tørrbulkmarkedet har fått et betydelig oppsving siden markedet bunnet ut i starten av 2016, men nå har de stabilisert seg noe, ifølge Nordic Shipping.- Det er plenty av bulkskip til salgs og det er ingen drivere for høyere skipsverdier for øyeblikket, skriver meglerhuset i sin seneste ukesrapport.- Det var helt utvilsomt et klarere investeringscase i 2016 da tørrbulkmarkedet var under opex, verdiene var historisk lave og de med guts, plasserte veddemålene sine, heter det videre.- Som det viste seg, var det penger på gaten.