Spotratene for 174kcbm TFDE LNG-skip er nå nær 150.000 dollar pr. dag, mens for nyere tonnasje med MEGI/XDF-motorer kvoteres ratene til over 180.000 dollar dagen.Arctic Securities har besluttet å øke rateanslagene for de nærmeste kvartalene, samt de neste to årene.Meglerhuset har også valgt å høyne kursmålet på det John Fredriksen-dominerte LNG-rederiet Flex LNG.«Selskapets toppklasse eiendeler, erfarne ledelse, sterke støtte fra ledende aksjonær, høyst attraktive finansiering og sterke kreditorrelasjoner, så vel som de sterke utsiktene for fraktratene og LNG-handelen, er faktorer som trigger vår interesse i Flex’ egenkapitalhistorie», heter det i en fersk oppdatering.Kursmålet løftes til 23 kroner, fra tidligere 20 kroner, og kjøpsanbefalingen opprettholdes.For å komme dit må aksjen løfte seg med 56 prosent fra dagens nivå.Attraktivt segmentArctic er ikke alene om å være bull på LNG-markedet og Fredriksens Flex LNG.Nordea Markets jekket i forrige uke opp sine estimater for LNG-rater for 4. kvartal 2018, samt 2019 og 2020.I den forbindelse ble kursmålet på Flex LNG høynet til 24 kroner. - Det mest attraktive shippingsegmentet for øyeblikket, roste shippinganalytiker Jørgen Lian i DNB på bankens årlige high yield-seminar for knappe tre uker siden. Også Pareto er positiv og åpner i en oppdatering opp for at Flex LNG - som meglerhuset har en kjøpsanbefaling på - kan nå 31 kroner på et par års sikt.