Schibsted skrinlegger prosjekt innen rubrikkannonser

Schibsted skrinlegger prestisjeprosjektet «Rocket», som skulle bli en ny plattform for selskapets rubrikkannonser på tvers av tjenestene i flere land.

Prosjektet ble frontet med stor optimisme under selskapets kvartalspresentasjon for tredje kvartal i 2016, men under to år senere blir altså prosjektet skrinlagt. Det opplyste konsernsjef Rolv Erik Ryssdal på en presentasjon i Stockholm forrige uke, ifølge Dagens Næringsliv.– Etter å ha kjørt og testet en stund, fant vi ut at risikoen forbundet med dette var for høy og at det ville bli bedre å gå for en sekvensiell modell, sa konsernsjefen.Schibsted Products & Technology UK ble etablert i 2014. Omregnet til norske kroner har Schibsted skutt inn nærmere 2,5 milliarder kroner gjennom sju kapitalutvidelser i England.Nå splittes de gjenværende restene av Schibsted Products & Technology opp, ifølge Dagens Næringsliv. Noe havner i Schibsted ASA, de nordiske virksomhetene under ledelse av Kristin Skogen Lund, mens mesteparten legges til det nye rubrikkselskapet MPI, som Ryssdal skal lede.(©NTB)