<iframe src="https://www.googletagmanager.com/ns.html?id=GTM-W3GDQPF" height="0" width="0" style="display:none;visibility:hidden">

Skal gjøre Rossignol og Dale til verdens største

Nordmenn i oppkjøpsfondet Altor bruker to milliarder kroner på å gjøre Rossignol og Dale of Norway til verdens største vintersportsmerker.

Publisert 10. okt. 2018
Oppdatert 10. okt. 2018
Lesetid: 1 minutt
Artikkellengde er 129 ord
Eivind Yggeseth

Da Altor kjøpte Helly Hansen i 2006, hadde det tapt penger i over ti år. Seks år senere tjente Altor over to milliarder kroner på salget, skriver DN.- Vi begynte å lete: finnes det noen andre case som har lignende karakteristikker, hvor vi kan replikere og gjøre dette en gang til. Og da fant vi Rossignol, sier Hugo Maurstad til avisen.I fjor ble også den norske tekstilbedriften Dale of Norway en del av Rossignol-familien da Altor kjøpte det fra Hilde Midthjell.- Vi har verdens meste effektive tekstilfabrikk: Dale of Norway som holder til på Dalekvam utenfor Bergen. Vi flytter nå produksjon fra kontinental-Europa og Kina til Dalekvam. Det er ganske utrolig, sier Herman Korsgaard til avisen.Duoen opplyser ifølge DN at det sammen med partnere har investert totalt rundt to milliarder kroner.