Thinfilm melder om et resultat før og etter skatt på minus 14,3 millioner dollar i 1. kvartal 2018, mot minus 13,8 millioner dollar i samme periode i fjor.Resultat per aksje ble minus 0,01 dollar, mot minus 0,02 dollar ved samme korsvei i fjor.Driftsresultatet ble minus 13,8 millioner dollar, mot minus 14,2 millioner dollar året før.Driftsinntektene beløp seg til 0,22 millioner dollar, sammenlignet med 0,63 millioner dollar i 3. kvartal 2017.Er i samtalerSelskapet gjentar at distrubusjonen av NFC tags «on-package» går tregere enn ventet, og at dette har utsatt cash break-even til 2020.- For å addressere dette, så vel som å initiere et kostnadskuttprogram, ser selskapet for seg at fremtidige finansieringskrav vil bli møtt av en strategisk egenkapitalpartner. Samtaler har startet, og styret er oppmuntret av fremgangen, går det frem av rapporten.Apple-triggerListen av høydepunkter i kvartalet toppes av at Apple lanserte nye iPhone-modeller som leser NFC-tags uten en separat app.- Dette har trigget etterspørsel på tvers av alle regioner og vertikaler, skriver selskapet.Thinfilm har også signert nye NFC-avtale med de kategori-ledende varemerkene OTC Pharma og Spirits and Beer.Fondet First Generator, forvaltet av Martin Mølsæter, er syvende største aksjonær i Thinfilm, med 3,79 prosent eierandel.Rapporten her.