Kontrakten har ifølge skipsmeglerhuset en varighet på én måned pluss opsjoner. «Markedet selskapet opererer i har vært og er meget krevende, og regnskapet for 2017 er oppgjort med en negativ egenkapital på 161.782.052 kroner», skriver styret i årsberetningen for 2017.«Styret har dessuten vurder en rekke ulike alternative anvendelser av skipene, blant annet er det blitt utredet mulighet for ombygging av skipene fra supplyskip til yachter/cruisebåter», heter det i årsberetningen.– La meg understreke at dette er en fugl på taket. Vi er veldig edruelige med tanke på realismen, men samtidig finnes det et marked for dette, sa styreleder i Brage Supplier KS, Thorolf Hestness, til avisen da.Finanskostnader spiste imidlertid opp overskuddet, og fra og med 2015 da oljekrisen for alvor hadde meldt sin ankomst var det rødt «all over the place».Som følge av dårlig inntjening i løpet av året gikk hovedbankforbindelsen med på lettelser i lånebetingelsene som varte til midten av september i år.Skipene er bokført til en verdi på 280 millioner kroner etter en nedskrivning på 86 millioner kroner i 2017, men det understrekes at det er knyttet stor usikkerhet til dette estimatet.