<iframe src="https://www.googletagmanager.com/ns.html?id=GTM-W3GDQPF" height="0" width="0" style="display:none;visibility:hidden">

Omsetningsrekord for Oslo S Shopping

Oslo S Shopping øker med 8,2 prosent fra 2017.

    Publisert 10. jan. 2019 kl. 13.29
    Oppdatert 29. aug. 2019 klokken 22.59
    Lesetid: 1 minutt
    Artikkellengde er 236 ord

    Oslo S Shopping, som omfatter alle butikker og serveringssteder på Oslo S og i Østbanehallen, omsatte i 2018 for 1,087 milliarder kroner, går det frem av en pressemelding.Dette betyr en økning på 8,2 prosent fra 2017.Servering dro oppOmsetningen i det som er Oslo sentrums 4. største kjøpesenter fikk en kraftig økning i november og desember. Den største veksten kom i kategorien «serveringssteder». Her økte omsetningen med 14,1 prosent. Espresso House, Olivia og Upper Crust vokste aller mest. - Vi er meget godt fornøyd med det vi fikk til i Oslo S Shopping i 2018. Vi satset sterkere på servering, blant annet ved å konvertere et kontorareal og åpne Norges aller første Leon-restaurant. Vi åpnet også en ny, stor Espresso House i sentralhallen, forteller senterleder for Oslo S Shopping Torstein Heldal i Bane NOR Eiendom.Nye kommer tilAntall besøkende på Oslo S er nå i snitt 160.000 til 170.000 per dag, og Heldal har stor tro på at veksten vil fortsette i 2019.- Allerede 7. januar åpnet restauranten Pronto di Olivia i Flytogterminalen, og nå bygger vi om Cafe Opus til en ny restaurant, KOK. Også denne åpner i januar. Burger King får også en skikkelig oppgradering, og 1. mai åpner vi en ny Fridays-restaurant. I tillegg planlegger vi å åpne en ny restaurant i lokalene der Ruters billettkontor lå tidligere, sier han. Omsetningen ved hotellet «Comfort Hotel Grand Central», billettsalg, etc. er ikke omfattet i de oppgitte tallene.