Knalltall fra Polaris Media

Polaris Media leverer.

Per Axel Koch, konsernsjef Polaris Media ASA. Foto: Scanpix
Børs

Polaris Media melder om et resultat etter skatt på 15,0 millioner kroner i 4. kvartal 2018, mot minus 1,8 millioner kroner i samme periode året før.Resultat per aksje ble 0,31 kroner, mot minus 0,04 kroner ved samme korsvei i fjor.Resultatet før skatt ble 23,4 millioner kroner, sammenlignet med 4,1 millioner kroner i fjor.Driftsresultatet ble 23,8 millioner kroner, mot 21,1 millioner kroner året før.Driftsinntektene beløp seg til 405,3 millioner kroner, sammenlignet med 394,7 millioner kroner i 4. kvartal 2017.Styret i Polaris Media foreslår et utbytte på 1,75 kroner pr aksje for 2018.- Det er digitale annonse- og abonnementsinntekter som bidrar til veksten, mens det er fortsatt fall i papirbaserte inntekter. Vi ser allikevel at papiravisen fortsatt er et attraktivt produkt for våre abonnenter og annonsører, så fallet i papirbaserte inntekter er redusert fra tidligere perioder, sier konsernsjef Per Axel Koch.Konsernet hadde per fjerde kvartal 1.140 flere abonnenter enn per tredje kvartal. Sammenlignet med samme periode i 2017 økte antall abonnenter med tre prosent til 201.632 fra 195.410 abonnenter.- Vi får stadig flere abonnenter, og gleder oss over at antall abonnenter har økt med over 6.000 i 2018 til mer enn 200.000 abonnenter. De nye abonnentene er digitale og yngre, og vi har hatt en vekst i abonnenter som kun kjøper våre digitale produkter på 20.000 i 2018 til over 64.000, sier konsernsjefen videre.Her er rapporten og presentasjonen

polaris media
Nyheter
Børs