<iframe src="https://www.googletagmanager.com/ns.html?id=GTM-W3GDQPF" height="0" width="0" style="display:none;visibility:hidden">

«Olympic Energy» får omfattende oppdrag for DEA

Forsyningsfartøyet er svært ettertraktet blant oljeselskapene på norsk sokkel. Nå kan et salg være på trappene. 

Publisert 1. mars 2019 kl. 13.24
Oppdatert 1. mars 2019 klokken 13.27
Lesetid: 1 minutt
Artikkellengde er 213 ord

Tidligere denne uken ble det kjent at plattform forsyningsskipet «Olympic Energy» har fått et oppdrag for Equinor på inntil tre måneder.Nå har skipet sikret seg nok et oppdrag.Fra august skal det 2012-bygde skipet bistå DEA Norway på Dvalin-feltet i Norskehavet med semiriggen «Transocean Arctic» i en periode på 380 dager, ifølge Clarksons Platou. Også «North Cruys» skal være med på DEA-oppdraget. Avtalen med Equinor starter 15. mars og har en fast varighet på 60 dager, inkludert mulighet for forlengelse i ytterligere 30 dager. Raten er på rundt 145.000 kroner pr. dag, noe som er et decent nivå.  «Olympic Energy» er underlagt Olympic Ship som inntil nylig har blitt konsolidert inn i regnskapet til Stig Remøys Olympic Subsea.  - I samarbeid med bankene arbeider selskapet med ulike løsninger for disse skipene, inkludert både muligheten for salg og for å konvertere gjeld til egenkapital. Uavhengig av dette utgjør de ikke nå en del av Olympics regnskaper, uttalte Remøy i forbindelse med fremleggelsen av Olympic Subseas fjerdekvartalsrapport torsdag. Det er totalt tre forsyningsfartøy og tre ankerhåndteringsfartøy i flåten som nå er tilsalgs. Sølve Høyrem i Westshore Shipbrokers kunne i midten av januar fortelle at prisutviklingen for PSV-er gikk i positiv retning.- Nå opplever vi en økende interesse for kjøp av supplyskip, og jeg kan definitivt bekrefte at prisene er på vei opp, sa han til Hegnar.no.