- Disse markedene har vist interesse og appetitt

Thin Film spisser fokus.

Med målsetning om å nå «break even» i 2021, har ThinFilm Electronics ifølge administrerende direktør Kevin Barber spisset sitt fokus innenfor tre virksomhetsområder og vil skalere ned investeringer for å bedre marginer på eksisterende drift, skriver TDN Direkt.- Vår go-to-market strategi er å skalere opp sammen med strategiske partnere innenfor pakking av alkoholenheter, helse- og skjønnhetsprodukter og farmasi. Disse markedene har vist interesse og appetitt for våre produkter og har mulighet til å gi oss store volumer, sier Barber på en telefonkonferanse.ThinFilm Electronics mener markedet innen disse produktene kan gi selskapet et salgsvolum på seks-ni milliarder enheter i året, hvor tre-fire milliarder er innen alkohol, to-tre milliarder er innen helse- og skjønnhet og én-to innen farmasi.Inngått to avtalerForeløpig har selskapet ifølge nyhetsbyrået inngått to strategiske avtaler for pakking, med Tapi for pakking av alkohol og Bericap innen farmasi.- Våre partnere inkluderer våre tags i deres pakking og inkluderes i deres salgsprosess ut mot kunder. Vi planlegger flere avtaler innenfor de gjenværende områdene og sektorene vi ønsker å være, og planlegger å melde flere lignende samarbeid i løpet av året, sier Barber.I flere prosesserVidere ser selskaper på andre måter å maksimere deres teknologi og er i flere prosesser.- Innen Printed Elextronics Business ønsker vi å bruke teknologien til annet enn kun NFC. Vi er tidlig i prosessen, men vi er i samtaler med flere parter for å se på muligheter for å maksimere teknologien. Som følge av dette vil vi ikke investere ytterligere i PDPS-fabrikken i San Jose, som igjen vil gi oss en marginforbedring som hjelper mot vårt 2021-mål, sier han, ifølge TDN Direkt.