21. juni annonserte Sverre Andreas "Andy" Farstad at han, sammen med sønnen Sverre Olav Farstad og Svein Leon Aure, entrer offshorescenen igjen, etter å ha mistet kontrollen over Farstad Shipping til Kjell Inge Røkke og Solstad Offshore for få år siden. Sverre Farstad & Co som ble etablert i samarbeid med Sølvtrans-eier Roger Halsebakk og ledes av Aure, har allerede sikret seg sitt første plattform forsyningsskip (PSV) gjennom overtakelsen av "Blue King", nå døpt om til "Farland", fra Ulstein Group.Målet var å sette skipet i drift så fort som mulig, og denne uken kom den første kontrakten på plass.Flere skipsmeglere melder at "Farland", som er av det karakteristiske PX121-designet, er hyret inn av NorSea Group-eide Maritime Logistics Services til et forsyningsoppdrag som starter opp 6. august.I første omgang varer spotkontrakten én uke. Med opsjoner kan imidlertid skipets jomfrutur vare i inntil 28 dager.Raten er ikke kjent. For øyeblikket ligger PSV-en til kai i Bergen.Da supplycomebacket ble annonsert skrev rederiet i en pressemelding at det ønsker å være "en sentral bidragsyter til det maritime clusteret på Sunnmøre og sammen med klyngen fortsatt utvikle det maritime næringslivet til beste for vår region".