<iframe src="https://www.googletagmanager.com/ns.html?id=GTM-W3GDQPF" height="0" width="0" style="display:none;visibility:hidden">

Remøy kjøper supplyskip av banken

Stig Remøy har overtatt et plattform forsyningsskip (PSV), som nå er på vei ut i spotmarkedet.

Publisert 10. juli 2019
Oppdatert 27. aug. 2019
Lesetid: 2 minutter
Artikkellengde er 308 ord

I april skrev Hegnar.no at den 2005-bygde PSV-en «Olympic Promoter» visstnok hadde fått nye eiere. Nå viser det seg at det er Stig Remøy som, sammen med enkelte andre investorer, har kjøpt skipet. - Den er i praksis blitt kjøpt av enkelte aksjonærer fra banken og det er kun en management-avtale med Olympic Shipping. Stig Remøy er største eier i skipet, skriver finansdirektør John Arne Winsnes i Olympic Subsea i en epost til Hegnar.no.Ytterligere detaljer ønsker han ikke å gå ut med, og viser til avtalen med banken. Etter en opplagsperiode på 849 dager ligger «Olympic Promoter» nå nyklasset i Aberdeen, klar for oppdrag i spotmarkedet, ifølge Westshore Shipbrokers.Les også: Nok en PSV solgt til krisepris Ikke et satsingsområdeMot slutten av fjoråret ble det besluttet å ikke lenger konsolidere ankerhåndtererne (AHTS) og PSV-ene inn i regnskapet til Olympic Subsea.Etter at den 1999-bygde PSV-en «Olympic Princess» ble solgt i oktober i fjor, uttalte Winsnes følgende til Hegnar.no:- PSV vil fremover ikke være et satsingsområde for Olympic Subsea. Tatt alderen i betraktning og at skipet har ligget i opplag en stund valgte vi å selge «Olympic Princess» nå.Han sa videre at det kunne komme flere salg dersom prisen var god nok.- Vi har flere henvendelser på slike skip, men pristilbudene reflekterer at det i markedet for PSV er godt utbud av skip, sa han.I forbindelse med fremleggelsen av rapporten for fjerde kvartal 2018, gjentok styreleder Remøy at salg av flere skip fra Olympic Ship ble vurdert. - I samarbeid med bankene arbeider selskapet med ulike løsninger for disse skipene, inkludert både muligheten for salg og for å konvertere gjeld til egenkapital. Uavhengig av dette utgjør de ikke nå en del av Olympics regnskaper, sa han.Etter salget av «Olympic Promoter», gjenstår det nå en håndfull AHTS-er og PSV-er det skal finnes løsninger for.  Olympic Subseas flåte består av 11 skip rettet mot subsea- og fornybarmarkedet. Les også: Grønn vridning for Remøy