H&M hadde en økning i salget i lokale valutaer på 5 prosent til 61.704 millioner svenske kroner i det avvikende regnskapsårets fjerde kvartal, mot samme kvartal i 2017/2018.
Det var på forhånd ventet en oppgang på 5,7 prosent til 62.267 millioner svenske kroner i det avvikende regnskapsårets fjerde kvartal, sammenlignet med samme periode året i forveien.
I rapporten står det at Black Friday slo negativt ut for kleskjempen, da dagen falt en kalenderuke senere, som betyr at en del av omsetningen ikke blir synlig før i desember.
Beløpet er imidlertid ventet å bli 500 millioner svenske kroner.
Justerer man salget for dette beløpet, økte salget i lokale valutaer med 6 prosent, sammenlignet med året i forveien.
Ifølge Dagens Industri hadde meglerhusene ABG Sundal Collier og Nordea spådd i forkant av dagens rapport en svakere avslutning på året.
For det avvikende regnskapsåret 2019 fortsatte H&M-gruppen likevel veksten.
Nettosalget økte med 11 prosent til 232.764 millioner svenske kroner i det avvikende regnskapsåret 2019, mot 210.400 i det avvikende regnskapsåret 2018.
Selskapet legger frem helårsrapporten 30. januar 2020.
H&M har steget hele 50 prosent på børsen hittil i år.