Den sosiale medietjenesten Snap leverte tall for andre kvartal etter stengetid på New York-børsen på torsdag, og stuper i etterhandelen.
– Andre kvartal av 2022 viste seg å være mer utfordrende enn vi forventet, skrev Snap i et investorbrev.
Selskapet kunne vise til en omsetning på 1,11 milliarder dollar i andre kvartal, tilsvarende en vekst på 13 prosent fra samme periode i fjor. Dette er nesten 3 prosent under forventningsestimatene fra Bloomberg Terminal på 1,14 milliarder dollar.
Økningen i antall brukere overrasker positivt med en vekst på 347 millioner brukere.
Selskapet endte med et underskudd på 29,59 millioner dollar, 8,2 prosent bedre en forventningsestimatene fra Bloomberg Terminal på 32,23 millioner dollar i underskudd.
Resultat pr. aksje (GAAP) endte derimot på -0,26 dollar, 26,5 prosent under forventningene. Justert resultat pr. aksje endte på -0,02 dollar, 56,3 prosent over forventningene.
– Vi planlegger å betraktelig bremse vår ansettelsesrate, så vel som hastigheten på vekst i driftskostnadene, skrev de videre i brevet.