Prises til halv milliard
Det franske anleggskonsernet Egis har bygget metro i Lyon og trikk i Marseilles. Nå går det inn på eiersiden i det norske nisjeselskapet Catenda.
Publisert 3. mai 2022
Oppdatert 3. mai 2022Lesetid: 3 minutter
Artikkellengde er 659 ord![](https://imaginary.finansavisen.no/resize?force=false&width=980&aspectratio=16%3A9&nocrop=false&interlace=true&url=https%3A%2F%2Fsmooth-storage.aptoma.no%2Fusers%2Fhegnar%2Fimages%2F63276095.jpg%3Ft%5Bquality%5D%3D100%26%26accessToken%3D123483831ecdaf31eef44e1e6ca6587aefd33cb787d185d674e7ade11414c4fc)
STOR PÅ SKINNEGÅENDE TRAFIKK: Egis har benyttet Catendas digitale tvillingteknologi til byggingen av Grand Paris Express metro, Lyon-metroen, trikkeprosjektet i Marseille (bildet) og flere store jernbaneprosjekter i Frankrike. Foto: Wikipedia