<iframe src="https://www.googletagmanager.com/ns.html?id=GTM-W3GDQPF" height="0" width="0" style="display:none;visibility:hidden">

Sliter i innholdskappløpet

Disney var perfekt satt opp for kabel-TV. Selskapets ESPN-sportskanaler skuffet inn en tredel av driftsresultatet og ungene var fornøyd med Disney-kanalen på lineær-TV. Nå tar strømmeselskaper som Netflix, Discovery, Paramount og Viaplay markedsandeler, og Disney sliter med å finne sin posisjon i innholdskappløpet.

Publisert 9. nov. 2022
Lesetid: 3 minutter
Artikkellengde er 663 ord
Article lead
lead
DISNEY SLITER: Direkte konkurranse med andre strømmeselskaper som har knekt kodene for livslange abonnement med serier om helter og store sportsbegivenheter gjør livet surt for Disney innen strømming. Foto: Dreamstime
DISNEY SLITER: Direkte konkurranse med andre strømmeselskaper som har knekt kodene for livslange abonnement med serier om helter og store sportsbegivenheter gjør livet surt for Disney innen strømming. Foto: Dreamstime