<iframe src="https://www.googletagmanager.com/ns.html?id=GTM-W3GDQPF" height="0" width="0" style="display:none;visibility:hidden">

– Tror de dyreste merkene vil styre unna

Tidligere Saks Fifth Avenue-sjef tror luksusmerker har skjønt viktigheten av å unngå giganter som Amazon og Alibaba.

Publisert 1. des. 2019
Lesetid: 1 minutt
Artikkellengde er 1 ord

– Historisk sett trodde mange av luksusmerkene at de burde holde seg helt unna nettshopping, men i dagens marked står netthandelen for 30-35 prosent av handelen deres, sier Steven Sadove, tidligere konsernsjef for Saks Fifth Avenue til Bloomberg.

Han sier at uansett hva slags luksusvarer man snakker om, har netthandel blitt utrolig viktig.

– Vi ser mer og mer av «klikk og hent» og hjemsending, også av luksusvarer, sier Sadove, som nå jobber som rådgiver i Mastercard.

Han tror at luksusmerkene vil fortsette å først og fremst holde seg på sine egne nettbutikker også i årene fremover, i stedet for å bli en del av de enorme nettbutikkene Amazon og Alibaba.

– Jeg tror mange av de dyreste merkene rett og slett vil styre unna, sier han.

Se mer i videoen øverst i saken.