Limited Edition-øl endelig tilbake: – Aldri hatt et øl som har solgt så bra

Hansa Borg lanserer nå sin Mango IPA inn i det faste sortimentet i butikk.

TILBAKE: Hansa Mango IPA er tilbake i butikkhyllene i uke åtte. Foto: Mariann Hillestad/Hansa Borg
Fritid

Hansa Mango IPA er en av de største nylanseringene vi har sett i norsk dagligvarehandel på mange år. Oppmerksomheten har vært enorm og ølet har blitt revet bort fra butikkhyllene på rekordtid. 

I februar kommer ølet tilbake i fast sortiment.

Mango IPA ble lansert på markedet for første gang i 2019. Ølet kom i butikk i mai og samme måned var over 80 prosent av volumet revet ut av butikkhyllene.

– Historisk sett har vi aldri før hatt en limited edition som har solgt så bra på så kort tid, sier Ann-Therese Samuelsen, merkevaresjef i Hansa Borg Bryggerier.

I 2020 kom Mango IPA tilbake på markedet i et tidoblet volum sammenlignet med 2019. Igjen var responsen formidabel. Hansa Borg produserte og solgte rundt 5 millioner halvlitersbokser den sommeren.

– Gjennom vinteren har vi jobbet hardt for å produsere opp et godt lager, slik at vi kan tilby det populære ølet som et helårsprodukt fra februar, sier Samuelsen.

Hansa Borg har forventninger om en økning i salget i 2021, ettersom det nå er fast listet og de er rigget til å levere gjennom hele året.