<iframe src="https://www.googletagmanager.com/ns.html?id=GTM-W3GDQPF" height="0" width="0" style="display:none;visibility:hidden">

Målet er å gå på børs med musikk

ACX Music-gründer Svein Arne Sørgård vet akkurat hva slags musikk som sørger for økt salg, økt motivasjon, får deg til å slappe av etter en stressende dag og hvilke toner som tilnærmet kurerer tannlegeskrekk.

    Publisert 8. feb. 2022 kl. 06.24
    Oppdatert 9. feb. 2022 klokken 09.24
    Lesetid: 1 minutt
    Artikkellengde er 192 ord
    – Det ble en pangstart på selskapet vårt

    Musikk har formet hele livet til 53-åringen. Det har også formet gründertilværelsen. Sørgård har sikret seg en avtale med Ultimate Fighting Championship (UFC), verdens største MMA-organisasjon.

    – Sport og musikk henger sammen. Det er derfor du ser så mange idrettsutøvere med hodetelefoner. Det er ikke fordi de ikke vil snakke med pressen, men for å gire seg opp eller roe seg ned. Men ingen har satt dette i system og kapitalisert på det, sier Sørgård.

    ACX Music er en ny mulitmedieplattform for strømmetjenester, og appen knytter bånd mellom sportsutøvere og fans. Til nå har selskapet hentet inn 70 millioner kroner, og målet er en børsnotering.

    I denne episoden forteller han, og forklarer på cellenivå, hvorfor musikk er så viktig, hva slags musikk som sørger for økt salg og hvilken type musikk som hjelper i ulike situasjoner. Sørgård, som har jobbet for Aston Martin i fire år, letter også på sløret om hva som skjedde bak scenen i England.

    Vi elsker besøk! Har du en historie du har lyst til å dele med oss har vi kaffen klar. Inviter deg selv på grunderpraten@finansavisen.no

    Lytt til Gründerpraten på denne siden, eller abonner på Apple Podcasts eller Spotify.