Økte salget med over 1,8 mill. liter
Med nærmest full stopp i grensehandel, taxfree og utelivsbransjen, økte Vimonopolets totale salg i mars med 29 prosent i forhold til samme måned i fjor.
Publisert 2. apr. 2020
Lesetid: 3 minutter
Artikkellengde er 647 ord![](https://imaginary.finansavisen.no/resize?force=false&width=980&aspectratio=16%3A9&nocrop=false&interlace=true&url=https%3A%2F%2Fsmooth-storage.aptoma.no%2Fusers%2Fhegnar%2Fimages%2F72867258.jpg%3Ft%5Bquality%5D%3D100%26%26accessToken%3Db5988c27c1196be93448814d4b12dd21e57fe840bed7c01db883a0006a940f36)
HEKTISK: Vinmonopolets salg økte kraftig i mars, som følge av coronautbruddet. Salget av vin økte med 34 prosent, og brennevin med 12 prosent. Festdrikken musserende vin viste en nedgang på 14 prosent. Foto: Iván Kverme