Kid økte inntektene med 10,4 prosent til 569,1 millioner kroner i første kvartal, går det frem av en børsmelding mandag morgen. I første kvartal i fjor var veksten 0,7 prosent fra første kvartal året før.
Veksten i like-for-like-salget kom inn på 9,3 prosent, mot 0,9 prosent i første kvartal 2020.
Nettsalget utgjorde 14,1 prosent av totale inntekter i første kvartal, mot 8,0 prosent i for ett år siden.
39 butikker var stengt
I Norge steg inntektene 13,6 prosent i første kvartal, mens like-for-like-salget spratt opp 10,3 prosent. Veksten kom til tross for at i gjennomsnitt 39 butikker har vært midlertidig stengt siden 22. januar i år som følge av coronarestriksjoner. Ved utgangen av kvartalet var 72 av 148 butikker stengt.
Antall handledager i kvartalet var 77, det samme som i samme periode i fjor.
Etter kvartalets utløp har 26 butikker blitt gjenåpnet, og 46 av 148 butikker er nå coronastengt.
Hemtex doblet på nett
I Hemtex steg inntektene 6,4 prosent til 239,6 millioner svenske kroner, mens veksten like-for-like var 7,8 prosent. Nettsalget mer enn doblet seg.
Alle butikkene i Sverige og Finland holdt åpnet gjennom kvartalet, mens de fem butikkene i Estland har vært midlertidig stengt siden 11. mars.
Antall handledager i kvartalet var 89, mot 90 i samme periode i fjor.
Selskapet legger frem sin rapport for første kvartal 12. mai.