Syvdoblet resultatet med håndsprit og munnbind
Da coronaen satte inn, snudde kristiansandselskapet Gustav Pedersen seg rundt og hamstret smittevernprodukter. I fjor doblet selskapet omsetningen og syvdoblet overskuddet.
Publisert 12. aug. 2021
Lesetid: 3 minutter
Artikkellengde er 513 ord![](https://imaginary.finansavisen.no/resize?force=false&width=980&aspectratio=16%3A9&nocrop=false&interlace=true&url=https%3A%2F%2Fsmooth-storage.aptoma.no%2Fusers%2Fhegnar%2Fimages%2F57464560.jpg%3Ft%5Bquality%5D%3D100%26%26accessToken%3Dece73f8813ccaa54f16a271414b067a81336f2d7b6d57a51de487d0d167de49b)
ENORM ETTERSPØRSEL: – I en tidlig fase var det desinfeksjonsprodukter og munnbind i tillegg til generelle renholdsprodukter som såpe og tørkesystemer som kundene etterspurte. Hansker kom etter hvert, sier adm. direktør i Gustav Pedersen AS, Erik Svensen. Foto: Jacob J. Buchard