<iframe src="https://www.googletagmanager.com/ns.html?id=GTM-W3GDQPF" height="0" width="0" style="display:none;visibility:hidden">

Analytiker oppgraderer produsent av Corona-øl

Analytiker Bill Chappell oppgraderer produsenten bak Corona-øl

    Publisert 29. mars 2020 kl. 15.33
    Lesetid: 1 minutt
    Artikkellengde er 167 ord
    OPPGRADERES: Flasker med Corona-øl som mange assosierer med coronaviruset. Foto: NTB scanpix

    Constellation Brands er produsenten av Corona-øl og andre alkoholholdige varemerker. Undersøkelse viser at hele 16 prosent av øldrikkende amerikanere sier de er usikre på om det finnes en sammenheng mellom Corona-øl og coronaviruset. 

    Ser oppside på 38 prosent

    Etter utbruddet av coronaviruset har Constellation Brands-aksjen stupt på Wall Street. Hittil i år har aksjen falt 23,7 prosent, mens den er ned 16 prosent den siste måneden. Fredag stengte aksjen på 144,9 dollar.

    Nå sier analytiker Bill Chappell i banken SunTrust ifølge Barron's at aksjen har falt for mye. Han oppgraderte fredag aksjen til kjøp fra tidligere hold. Samtidig oppjusterte han kursmålet til 200 dollar, fra tidligere 150 dollar. 

    Det vil si at Chappell ser en oppside på 38 prosent i produsenten av corona-øl.

    – Vi oppgraderer Corona

    «Ja, vi oppgraderer Corona. Fallet i aksjekursen etter utbruddet av coronaviruset har skapt en attaktiv kjøpsmulighet i et selskap med en fleksibel portefølje og en sterk fri kontantstrøm», sier Chappell ifølge Barron's.

    Han legger til at han ikke tror investorer har solgt aksjen fordi de produserer Corona.