<iframe src="https://www.googletagmanager.com/ns.html?id=GTM-W3GDQPF" height="0" width="0" style="display:none;visibility:hidden">

Tredoblet salget med Federer ombord

On har tredoblet nettsalget sitt under pandemien, og på mandag presenterte tennislegende og investor Roger Federer «The Roger».

Publisert 6. juli 2020
Oppdatert 6. juli 2020
Lesetid: 1 minutt
Artikkellengde er 197 ord
Tennislegenden Roger Federer viser frem det nyeste produktet til skoprodusenten On, "The Roger".  Foto: On AG

Nedstengningen som en følge av coronaviruset, hadde noen positive bivirkninger for tennisesset Roger Federer og den sveitsiske skoprodusenten On AG. 

Nettsalget mer enn tredoblet seg i løpet av de tre månedene, til og med mai, da treningssentrene var stengt og man måtte ut og løpe for å få seg en treningsøkt. Ifølge Bloomberg har etterspørselen holdt seg like sterk etter at de forskjellige landene og regionene begynte gjenåpningen. 

– Hele nedstengningen har vært transformerende for våre forbrukere og vår bransje. Denne utendørsløping-boomen vil virkelig sette fart på merkevaren.

Federer med egen sko

En annen opptur for selskapet kom mandag da Federer, som ble aksjonær i et Zürich-baserte selskapet i november, presenterte den nyeste On-skoen, som han har vært med på å designe.

«The Roger», som skoen heter, er en helt hvit tennisinspirert joggesko laget av jukseskinn og pyntet med Cloudtec i stedet for en tung gummisåle. Linjen er begrenset til 1.000 par og koser rundt 250 dollar stykket. 

On AGs sko operer med en patentert teknologi som selskapet selv har utviklet, som blir kalt Cloudtec. Det går ut på at skoen har hule rørlignende fester laget av gummi eller skum på undersiden som lover løpere en myk landing, og fast grep når de tar av.