<iframe src="https://www.googletagmanager.com/ns.html?id=GTM-W3GDQPF" height="0" width="0" style="display:none;visibility:hidden">

En klin kokos forretningsidé

Elise Merckoll Middelthon har satset så smalt at hun har truffet bredt. På et halvt år var produktene i 15 europeiske land, og nå er USA den største kundegruppen etter Norge.

Publisert 25. mars 2021
Lesetid: 1 minutt
Artikkellengde er 147 ord

Fra Wikipedia: Klin kokos er et norsk slanguttrykk for å være noe mellom gal og dumdristig, og brukes for å beskrive en person som tar uvanlig store sjanser og utsetter seg selv for høy risiko. Handlingen vedkommende person utfører er utradisjonell, og vil normalt bli latterliggjort av massemediene.

Nettopp i dette landskapet finner vi Nesbru-jenta Elise Merckoll Middelthon. 31-åringen har satset så smalt hun kunne, og det har gitt resultater. På et halvt år var produktene i 15 butikker i Europa, og nå er USA den største kundegruppen etter Norge.

Det siste året er det sendt ut over 12.000 produkter. Hør hele historien til den selvutnevnte komposterings-nerden her.

Vi elsker besøk! Har du en historie du har lyst til å dele med oss har vi kaffen klar. Inviter deg selv på veienhit@finansavisen.no

Lytt til Veien hit på denne siden, eller abonner på Apple Podcasts eller Spotify.