Har du hittil sittet stille og beskjeden i hjørnet og bare gjort det du var pålagt? Det bør du gjøre noe med. Vis deg som den personen som alltid har et hyggelig ord på lager, som hjelper til når noe må gjøres og som deler kunnskap og råd.Slik går du frem, ifølge Karrierelink.no:
1. Ta deg en daglig rusletur.2. Ros kollegene dine.3. Bidra i selskapets medier.4. Vær til hjelp.5. Hold deg oppdatert.
Sett av 15 minutter daglig for å rusle rundt i kontorlandskapet, hilse på og slå av en prat med kollegene dine.Gi sjefen positive tilbakemeldinger vedrørende kolleger du ser gjør en god jobb. Det er ikke ment som smisk, men for å bidra til at kollegene dine blir verdsatt for den innsatsen de gjør.Skriv for firmaets nyhetsbrev eller webside. Dette er en ypperlig måte å gjøre deg selv synlig som ekspert på ditt felt, både internt og eksternt.Bruk øynene, det er alltid noe du kan hjelpe til med. Tilby å ha ansvaret for en ny kollegas opplæring og strekk ut en hjelpende hånd når en kollega står fast i en oppgave.Les blader, aviser, nyhetsbrev og annen informasjon vedrørende din bransje og næringslivet generelt. Kunnskapen din vil bli tydelig for kollegene dine, som sannsynligvis vil begynne å spørre deg når de trenger råd, veiledning og oppdatering.