Dette kan gi deg god PR uten store kostnader

- Bedrifter som ser muligheter for god PR på å gjøre bra ting, vil nok hoppe på det, sier 1.-amanuensis i reiselivsforskning Thor Flognfeldt.

Norske bedrifter vil i økende grad sende grupper av ansatte til utviklingsland eller regioner der ansatte skal hjelpe lokale barnehjem, skoler eller miljøtiltak, skriver Dagens Næringsliv. Ifølge reiselivseksperter vil de også følge opp med jevnlig bistand til prosjektene.Forretningsreiser med samfunnsansvar, eller corporate social responsibility-reiser, som bransjen kaller de, øker i Europa.- Vi har sett trenden i USA og Europa en stund. Slike gruppereiser har økt kraftig i Sverige siste året. Nå merker vi stigende interesse fra våre norske kunder, sier Jørgen Karlsson, som er nordisk ansvarlig for gruppereiser og konferanser i reiselivsselskapet American Express, ifølge DN.1.-amanuensis i reiselivsforskning Thor Flognfeldt ved Høgskolen i Lillehammer er skeptisk til næringslivets hensikter ved sosiale reiser.- Bedrifter som ser muligheter for god PR på å gjøre bra ting, vil nok hoppe på det. CSR kan gi deg god PR uten å øke kostnadene noe særlig, sier han.