På norske arbeidsplasser går det mye i Facebook, Instagram og LinkedIn. Seks av ti bruker sosiale medier mens de er på jobb, og over 40 prosent av dem er på sosiale medier privat over en halv time hver dag, viser fersk Work Life-undersøkelse om sosiale medier og jobb fra ManpowerGroup.Ifølge undersøkelsen er det langt flere som bruker sosiale medier privat enn jobbrelatert i arbeidstiden. 44 prosent oppgir at den jobbrelaterte bruken av sosiale medier er gjort unna på ti minutter, mens den private bruken av sosiale medier tar lengre tid.Hele 13 prosent sier de bruker sosiale medier privat opp mot en time hver dag, 32 prosent mellom 10 min og en halv time.– Inntoget av sosiale medier skaper nye utfordringer på arbeidsplassen. Undersøkelsen viser at sosiale medier både kan være en tidstyv og et irritasjonsmoment, sier Silje Løken, forretningsrådgiver innen Employer branding og sosiale medier i Experis, konsulentselskapet i ManpowerGroup.